zondag 18 september 2016

30 Day Blog Challenge NL | deel 1

Hej hej!

Laatst was ik een beetje aan het rondkijken op internet en op verschillende blogs, en kwam ik een hele leuke challenge tegen! Op de blog van Hare Maristeit kwam ik de #30DayBlogChallengeNL tegen, een lijstje met allemaal leuke en easy onderwerpen om over te bloggen. Er zijn geen spelregels, wat de challenge alleen nog maar leuker maakt. Je mag zelf weten over welke onderwerpen je gaat bloggen en hoe lang je er over doet.

Vandaag wil ik graag over nummer #1 van het lijstje bloggen: de naam van mijn blog.

Zoals jullie misschien nog wel weten, als je mij al een tijdje volgt, was mijn eerste blognaam Carmen in Zweden. Ik heb 5 jaar in Zweden gewoond. Tijdens mijn tijd in Zweden volgde ik veel bloggers en youtubers, ik vond het altijd ontzettend leuk om te lezen wat er in Nederland allemaal in en out was.
Op een gegeven moment kwam een vriendin van mijn moeder met het idee om een blog te beginnen. Een blog over mijn leven in Zweden, waarin ik kan vertellen over verschillende uitstapjes in de buurt en lekkere Zweedse recepten kan delen. Hier heb ik een tijdje over na gedacht, en uiteindelijk was Carmen in Zweden online gekomen!

De naam, ja wat kan ik daar over zeggen. Ik wist niet zo goed wat voor naam ik moest nemen. Aangezien ik toen in Zweden woonde en vooral over mijn leven in Zweden zou gaan bloggen, was Carmen in Zweden wel een goede naam voor mijn blog!

Maarja, toen kwam het moment dat ik ging verhuizen. Opeens woonde ik niet meer in Zweden, maar was ik weer terug in Nederland. In het begin bleef mijn blognaam gewoon hetzelfde, maar dat voelde niet helemaal passend. Ik moest weer op zoek naar een nieuwe blognaam. Tijdens de voorjaarsvakantie die ik in Zweden doorbracht, ging ik op zoek naar een nieuwe naam voor mijn blog. Ik schreef alle dingen die ik leuk vind op, zoals eten, recepten, foto's maken etc. Hieruit probeerde ik een leuke naam te verzinnen. Meerdere namen kwamen naar voren, maar de meeste waren jammer genoeg al in gebruik.

Aangezien mijn blog nog steeds over mijn leven gaat en ik vooral schrijf over dingen die ik maak, doe en leuk vind, wilde ik mijn blognaam hier op baseren. Uiteindelijk heb ik gekozen om mijn blog Carmen's Story te noemen. Zelf ben ik echt een hele grote boekenliefhebber en houd ik zelf erg van lezen en schrijven. Elke blogpost is voor mij wel een beetje een verhaal wat ik aan het schrijven ben. Ik vertel dus eigenlijk mijn eigen verhalen, oftewel Carmen's Story!

Op deze manier ben ik dus op de naam van mijn blog gekomen. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen, en zeer waarschijnlijk ga ik nog een paar punten van deze 30 Day Blog Challenge NL behandelen. Heb je zelf ook een blog, neem deze tag dan zeker over!

Hejdå!
Xx Carmen

2 opmerkingen:

  1. Dat je blog Carmen in Zweden heette was de reden dat ik je blog ging volgen. Helaas geen verhalen meer over Zweden :-(. Maar wel leuk om het verhaal achter de titel te horen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer genoeg niet zo heel veel verhalen meer over Zweden, daar heb je gelijk in. Ik probeer nog wel een beetje een Zweeds jasje aan mijn blog te geven, door sommige artikelen ook in het Zweeds te schrijven en Zweedse recepten te delen.

      Verwijderen