zondag 6 maart 2016

Vakantie Zweden & shoplog

Hej hej!

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten ben ik afgelopen week in Zweden geweest. Het was echt een super leuke week, en de week ging zo snel voorbij.

Maandag ben ik naar het Autokerkhof geweest, een stuk bos waarin allemaal oude auto's liggen.

Dinsdag heb ik een hele mooie wandeling gemaakt langs de kust, een wandeling over rotsen en door het bos.

Tussen de middag at ik een heerlijke lunch met warme scones en een heerlijke kop thee bij een leuk bakkerijtje in het stadje Karlshamn.

Woensdag heb ik lekkere cookies met stukjes chocolade gebakken, het recept hiervan zal nog online komen. Ook heb ik gebowld en lekker gegourmet!

Donderdag was het tijd om lekker een dagje te winkelen in de stad Växjö, of nouja meer in het overdekte winkelcentrum 'Grand Samarkand' net buiten het centrum. Hier heb je kledingwinkels, schoenenwinkels, interieurwinkels en verschillende cafeetjes en restaurantjes.
Ook ging ik naar de Lager 157, een kledingwinkel die nog niet zo heel lang in Växjö zit. Ik was er zelf nog nooit geweest en was wel benieuwd. Het is best wel een grote winkel met veel kleding voor zowel mannen, vrouwen als kinderen. Ik heb hier een zwarte high waisted skinny jeans en een zwart bloesje met rode bloemetjes gekocht.

Zwart bloesje met rode bloemetjes voor 100 SEK (ong, €10)

Zwarte high waisted skinny jeans voor 150 SEK (ong. €15)

Vrijdag was alweer de laatste hele dag in Zweden. Ik ging naar het dorp Tingsryd. Hier zit de winkel 'Börjes', een soort warenhuis met supermarkt, snackbar en lunchgelegenheid. Ik heb hier verschillende Zweedse snoepjes gekocht om mee naar Nederland te nemen. Ook heb ik hier heerlijk geluncht met een broodje garnalen.

Hierboven is te zien welke Zweedse snoepjes ik allemaal heb gekocht. Ten eerste een reep Japp (Mars) met zoute amandelen, deze heb ik nog nooit geproefd en ik was er wel benieuwd naar. Ook heb ik een lekkere reep melkchocolade met stukjes Daim meegenomen. Plopp zijn kleine reepjes chocolade met hele dunne, zachte karamel in het midden, deze neem ik eigenlijk altijd wel mee want ik vind ze ontzettend lekker. Als laatste heb ik een zak Dumble meegenomen, en dit keer een speciale namelijk met gingerbread (of in het Zweeds pepparkaka) smaak. Dit zijn kleine toffee's met karamel in het midden, maar deze keer zit er dus karamel met gingerbread smaak in. Ik ben benieuwd!

s' middags heb ik lekkere Zweedse wafels gebakken, we aten de wafels met aardbeienjam en slagroom. Super lekker!

Dat was mijn week in Zweden! Ik heb het weer ontzettend naar mijn zin gehad en kan niet wachten tot ik weer eens vakantie heb en terug kan gaan. Zijn jullie wel eens in Zweden geweest, zo ja waar?

Hejdå!
Xx Carmen

4 opmerkingen:

  1. Ziet er leuk uit! Ik ga volgende week eindelijk weer eens naar Zweden, heb er nu nog meer zin in nu ik dit weer zie! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! In winkelcentrum Samarkand ben ik ook geweest. Daar kun je fijn shoppen he? Lager 157 ken ik nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ja, Samarkand is echt een fijn shoppingcenter, je hebt er van alles! Lager 157 zit ook nog niet zo lang in Växjö, ik kende het zelf ook nog niet, maar mijn ouders en broertje zijn er al meerdere keren geweest en vinden het een leuke winkel. Als je weer eens in Zweden bent moet je maar een kijkje gaan nemen! :)

      Verwijderen