zondag 5 april 2015

My Birthday Cake!

Hej hej!


Zoals ik in mijn vorige berichtje al schreef was ik dinsdag jarig. Voor deze speciale gelegenheid heb ik een ontzettende leuke taart gemaakt. Het resultaat wil ik hier aan jullie laten zien!

Tadaaa, dit is hem dan! De Kitkat-M&M-taart!
Het recept komt uit de Allerhande; klik hier om naar het recept te gaan.

Eerst smolt ik pure chocolade samen met melk au bain marie:

Ondertussen klopte ik boter, suiker en zout tot een luchtige massa. Daarna gingen de eieren erdoor en het chocolademengsel. Als laatst zeefde ik er zelfrijzend bakmeel erboven en spatelde ik alles door elkaar. Hierna ging de taart de oven in!

Nadat de taart uit de oven kwam moest hij afkoelen, dit duurde ongeveer 1,5 tot 2 uur. Toen was het tijd om de taart te versieren!
Eerst sneed ik de taart in 2 lagen. Op de eerste laag kwam chocolademousse, daarna kwam de 2e laag erop en nog meer chocolademousse. Hierna was het tijd voor de Kitkats en de M&Ms! Strikje eromheen en klaar is de taart!



Ik ben echt super blij met het resultaat, wat is deze taart lekker zeg! :) Echt een aanrader als je net zoals ik fan bent van chocola.

Hejdå!
Xx Carmen

4 opmerkingen:

  1. Het ziet er echt heel leuk uit, ik heb het recept ook een keer in de Allerhande gezien!
    Het lijkt me wel een erg machtige taart, na één puntje zou ik niet snel nog een punt pakken (maar misschien wel de M&M's eraf eten haha)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij was ook echt super lekker. Maar je hebt gelijk hoor, na 1 puntje zat ik zo vol dat ik echt een dag wachtte voordat ik weer een puntje nam!

      Verwijderen
  2. Nog gefeliciteerd! En wat een heerlijke taart :)

    BeantwoordenVerwijderen